opc_loader

Menu

Nieuwtjes/Nieuwigheden 2023 en prijslijst 2022-10 idworx

idworx prijslijst 2023 2022-10  Prijslijst Idworx fietsen

Bikefeeling, lees Lauran en Hetty, hebben 27 oktober een inspirerend bezoek gebracht aan BikeBasics.Fijn om te zien dat het goed gaat bij idworx en dat er weer volop plannen zijn voor de toekomst. Ook leuk om kennis te maken met Jochem Tap, de nieuwe Nederlandse Product manager binnen Bike Basics.

Het leukste nieuws 2023 is wel dat idworx op alle Rohloff fietsen een drop-bar optie gaat voeren, dus van iedere All-Rohler, Rohler BLT of Rock-n-Rohler, om er een paar te noemen, kan je nu een Gravelbike maken met een racestuur.

Drop-bar optie:
Idworx biedt nu de mogelijkheid om van al de Rohloff modellen met schijfremmen, inclusief MTB, een gravelbike met drop-bar te configureren. De Rohloff naaf wordt aangestuurd door Shimano GRX 810-hendels en de Gebla Rohbox, welke soepel schakelen mogelijk maakt. Voor maximale remkracht en optimale dosering, ook onder zware belasting, worden de GRX rem/schakelhendels gecombineerd met Shimano 4-zuiger remklauwen.

Nieuwe statbordbevestiging bij een Lowrider:

Bij montage van een voordrager moesten we de spatbordstang altijd aan de binnenkant van de vork monteren. Niet helemaal gewenst, dus heeft Gerrit een oplossing bedacht. Dit is een prototype want moet nog zwart gespoten worden:

Cane Creek stuurdemper:

De Cane Creek Viscoset is een headset met een ingebouwde en geïntegreerde stuurdemping. De demping laat zich instellen van bijna niets tot zeer sterk.
Dit speciale bovengedeelte van het balhoofdstel voorkomt ongewenste trillingen van het voorwiel of van het stuur (shimmy). De demping wordt geleverd door een reeks dempingsplaten die in verschillende volgorden kunnen worden gemonteerd om verschillende niveaus van stuurdemping te bieden. Een aanrader bij 55-70mm brede banden en/of als je graag met een zo laag mogelijke bandenspanning rijdt. Vooral met veel bagage profiteer je van een nog stabieler stuurgedrag.

Op de bovenste foto zijn we deze aan het testen. (Ook Gerrit en huishond Eliot staan op de foto). Het is even wennen maar daarna heb je er alleen maar voordeel van. Deze is ook later in een de meeste idworx fietsen in te bouwen!

Vanaf medio oktober 2023 wordt standaard het Cane Creek Hellbender balhoofdstel gebruikt voor alle idworx fietsen met een taps toelopende vorkbuis. Naast de lagers van roestvrij staal leidt een verbeterd afdichtingsconcept tot een langere levensduur van de lagers.

Idworx DaRim HD – heavy duty velg:
Een extra stabiele haak velg gemaakt van een zeer veerkrachtige aluminiumlegering, met geoptimaliseerde spaakgaten in maat en uitlijning. De perfecte upgrade voor iedereen die de fiets zwaar belast en/of veel onverhard fietst. Het extra diepe velgbed maakt het monteren van (TLE-) banden gemakkelijker.


idworx DaRim LaW Trekking velgen:
In tegenstelling tot de DaRim LaW velg is de DaRim LaW Trekking goedgekeurd voor alle bandentypes. De grote interne breedte van de velg verbetert de stabiliteit en stijfheid van het wiel terwijl de fiets uitstekend blijft sturen.  Dit omdat de vorm van de band door de bredere velg stabieler is. De op maat en uitlijning geoptimaliseerde spaakgaten en een extra versterkt profiel zorgen voor veiligheid en een extreem lange levensduur.

Idworx DaCrank cranckset met EBB LongLife:

Onmisbaar om de levensduur van je trapas te verlengen en nog minder onderhoud te hoeven doen aan je idworx fiets. De DaCrank heeft een holle as uit roestvrij staal en cranken uit een zeer sterke en corrosiebestendige 7050 aluminiumlegering. De cranckarmen zijn verkrijgbaar in de lengtes 170, 175 en 180mm!
De DaCrank wordt gecombineerd met de bekende en bewezen EBB-LongLife. Dit is het enige trapaslager op de markt waarvan de met 100% vetvulling lagers tegen zware belasting kunnen. Dit in combinatie met het door idworx ontwikkelde afdichtingsconcept zorgt voor een lichtlopend lager met een extreem lange levensduur.
Aanrader voor alle idworx modellen met een Rohloff versnellingsnaaf.

Frame van de toekomst?
Om minder afhankelijk te worden van Azie, en meer flexibel te zijn qua framebouw, is Gerritaan het kijken of het mogelijk isf frames in eigen huis te maken. Dit is een frame met lugs. Lugs zijn de elementen die de hoofdbuizen van het frame aan elkaar verbinden.  Deze buizen worden in de lugs werden bevestigd en daarna gelijmd. Een compleet andere manier van montage van een frame dus. Zie hier een 3-D geprint prototype.

Nieuwe modellen:


oPinion eT (electric Transport):
Gebaseerd op de framegeometrie van de oPinion BLT heet idworx een volledig nieuw frame ontwikkeld met een geïntegreerde Alber V10 accu in de onderbuis met een capaciteit van 725 Wh.
De accu kan in de fiets opgeladen worden via de externe laadaansluiting.  De accu kan aan de onderzijde eruit.  De combinatie van de Pinion versnellingsbak (C1.6 of de optionele C1.12) met de Neodrives Z20 achterwielmotor kennen we al van de oPinion-E. De oPinion eT kan samengesteld worden met 27.5” plus of 29” wielset.
Verkrijgbaar in de kleuren: glossy black (inbegrepen) en terra cotta (meerprijs €175,-) of een volledig individuele kleur uit het idworx Colour Program.
Verkrijgbaar in herenframe in de framematen: S(46), M(51) en L(56)


Rapid Rohler
Na de Rapid Rohler Ti komt nu de aluminium versie.
In de handen van een ervaren berijder is de Rapid Rohler een garantie voor een snelle, speelse fiets in het terrein. Verkrijgbaar in de framematen: S(46), M(51) en L(56).


Grandone Ti:
De Grandone is verder geperfectioneerd met een titanium frame.

Reacties

Waardering

SLECHT     GOED
Uw bericht wordt eerst gecontroleerd voordat deze geplaatst wordt.